zondag 10 juli 2011

Auw...


Reeds vele jaren is Sicco roedelleider van mijn roedel. Die positie heeft hij destijds overgenomen van Jelle. Sinds die tijd hebben hij en Jelle af en toe een "discussie". Helaas voor Jelle resulteerde dat bijna altijd in een kapot oor. Sicco had nooit iets.
Sinds kort is Ace aan een opmars begonnen. Ook Ace staat nu boven Jelle in rangorde. Veel ruzie is daar niet voor nodig geweest en alles is zonder schade verlopen. Eigenlijk zijn ze nog steeds goede maatjes.
Ace en Sicco is een verhaal apart. Sicco heeft Ace een aantal keren aangepakt vanwege zijn hyper-gedrag en Ace heeft dus wel ontzag voor Sicco. Maar dat is niet meer zo heilig als het was...
Vandag kregen Sicco en Ace ruzie tijdens de wandeling. Ik heb niet gezien wat de aanleiding was, maar ineens waren ze flink aan het knokken. Ace kan dan heel verontwaardigd krijsen en dat deed hij ook flink! Sicco had hem op zijn rug, maar liet los en Ace schoot overeind. Daarna pakte Sicco hem weer, maar kreeg Ace niet meer op zijn rug. Ace had echter wel door dat hij het niet kon winnen en bond zodanig in, dat Sicco al grommend en mopperend stopte en doorliep. Ace kwam hem direct achterop, maar voordat het weer zou escaleren heb ik ingegrepen en de heren tot de orde geroepen. Dat hielp en we liepen door. Toen zag ik echter dat Sicco flink mankte. Nadere inspectie leerde dat hij een bijtwond in zijn poot had. Controle van Ace leverde niks op, dus die gladjanus had geen schade.
Thuis heb ik Sicco's wond schoon gemaakt en toch maar even verbonden. Hij had twee sneetjes, die volledig door de huid heen waren. Net niet groot genoeg om te hechten, maar om te voorkomen dat er vuil in komt, heb ik er toch maar een verbandje om gedaan. Sicco voelt zich helemaal zielig en is helemaal beduusd. Ja jongen, je bent niet de enige die tandjes heeft...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten