donderdag 11 maart 2010

Steeds gehoorzamer

Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat Ace heel gehoorzaam wordt. Natuurlijk heeft hij af en toe nog wel zijn nukken, maar over het algemeen luistert hij heel erg goed. Als er niks aan de hand is en ik roep hem, komt hij op turbo-speed aanstormen. Als er wel wat is, bijvoorbeeld een fietser of hardloper of zo, dan had hij nog wel eens "bloemkolen in zijn oren". Maar tegenwoordig kijkt hij nog een keer en komt dan braaf aanlopen (om zijn brokje in ontvangst te nemen, want dat weet hij dan ook wel weer donders goed). Vandaag was hij lekker met een stokje aan het spelen toen er een fietser langs kwam. hij reageerde er niet eens op.
Afgelopen weekend heb ik met hem voor het eerst een G&G-wedstrijd gelopen. Hoewel het lang niet vlekkeloos ging, was hij wel erg braaf. Tussen de middag ging ik wandelen en er waren veel andere honden, fietsers, wandelaars etc. Hij reageerde er eigenlijk niet op. Kalish was er ook bij en die reageert ook niet, dus dat helpt dan wel, maar toch. hij kwam netjes als ik hem riep, ook al was er een andere hond in zicht.
Gisteren had ik weer agility-training met hem. Dan slaan zo'n beetje alle stoppen in zijn hoofd door, zo gek is hij dan. Hij blaft dan de hele boel bij elkaar en blijft het liefst continu op volle snelheid rondracen. Geduld is dan echt ver te zoeken. Maar hij gehoorzaamt wel en ik kan steeds beter afstand van hem nemen voor de start. Zou hij dan toch ooit volwassen worden? Niet helemaal hoop ik...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten