donderdag 18 maart 2010

Tijgertje

Ace gapt nogal eens wat van mijn bureau. Zwaar favoriet daarbij is een pluche muisje. Dat is eigenlijk een etuitje, via een rits in de buik kun je kleine dingen bewaren. Ik bewaar er mijn USB-stickjes in. Zeer regelmatig gapt Ace hem van mijn bureau. Even koffie inschenken en hup, hij is weer stout geweest. In tegenstelling tot een aantal leren dingen die hij van mijn bureau gepikt heeft (portemonnee, leren agenda) sloopt hij het muisje echter niet noemenswaardig. OK, de staart heeft het begeven, maar dat was niet meer dan een stukje touw. Maar de oortjes en alles zit er nog aan. Ik ben er alleen niet zo blij mee dat om de have klap mijn USB-stickjes weer door de kamer verspreid liggen.
Ik vroeg me dus af of hij niet gewoon een pluche speeltje mist. Die liggen er namelijk niet meer in huis, want die werden allemaal gesloopt. Maar omdat de rest eigenlijk niet naar het muisje omkijkt en Ace er blijkbaar iets mee heeft, heb ik de proef op de som genomen en heb een nieuw pluche beest voor hem gekocht. Niet te duur, want ik wilde eerst maar eens uittesten of de handel heel zou blijven.

En zo deed Tijgertje zijn intrede in huis. Een tijgerkop met een piepertje erin en twee hele lange poten eraan, meer is het niet. Maar Ace vindt het schitterend. Eerst was hij wat voorzichtig "mag ik die echt pakken?...". Maar nu hoor ik regelmatig het piepertje. en Tijgertje is nog heel, Ace sabbelt er wel aan, maar sloopt hem niet (althans, nog niet...).
En nu maar hopen dat hij eindelijk van mijn USB-stickjes-muis af blijft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten