zondag 3 april 2011

Blijf-oefening met afleiding

Om de blijf-oefeningen voor de G&G te oefenen, laat ik het vijftal regelmatig tijdens de wandeling even een zit-blijf en af-blijf doen. Omdat Kalish (en Ace) voor G&G2 oefenen, moet de af-blijf uit zicht. Daarvoor ga ik dan ergens dichtbij iets staan, waar ik achter kan verdwijnen. Vandaag was dat de rand van een bosje.
Ik had net de zit-blijf gedaan, had de honden laten liggen en stond op het punt om weg te lopen, toen ik stemmen hoorde van achter het bosje. Er kwamen drie ruiters aan! Ik bleef dicht bij mijn vijftal en herhaalde met enige nadruk het blijf-commando. Terwijl er drie grote paarden op nog geen 10 meter langs kwamen, bleef het spul zowaar keurig liggen. Ik kreeg er een bedankje van de ruiters voor. Ik was er zelf ook nogal tevreden mee, want dit was toch wel een hele moeilijke blijf-oefening voor ze en ze deden het perfect!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten