maandag 11 juli 2011

Auw ... met een vervelend staartje

Zoals ik in mijn vorige blog schreef heeft Sicco gisteren een gevoelige bijtwond in zijn poot overgehouden aan een knokpartij met Ace. Helaas is de wond nu echter gaan ontsteken, dus de affaire heeft een staartje gekregen.
Toen ik vanmorgen het verband verschoonde, zag de wond er nog mooi rustig uit. Sicco had het verband 's nachts niet aangeraakt. Halverwege de ochtend begon zijn pols echter dikker te worden, voelde warm aan en Sicco kreeg duidelijk meer last van de wond. Hij begon te pulken aan het verband, wist het in een onbewaakt ogenblik opzij te krijgen en was flink gaan likken aan de wond. Deze zag er daardoor niet meer zo fraai uit.
Om 14.00 uur zat ik dan ook bij de dierenarts. Sicco kreeg een spuit antibiotica en pijnstiller, ik kreeg een antibiotica-kuur mee en pijnstillers. En verder moet ik de wond 3x daags ontsmetten. Woensdag moet ik terugkomen voor controle. Gelukkig ging het aan het eind van de middag al wat beter met de patiƫnt. Wel keek hij diep geshokkeerd toen hij een kap om kreeg. Dat is inderdaad niet leuk, maar het moet echt even.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten