maandag 15 augustus 2011

Gesteriliseerd, maar nu...



Vandaag zijn Dasha en Kalish gesteriliseerd. Alles is goed gegaan. Aanvankelijk zouden beide via laparoscopie geopereerd worden (kijkoperatie, waarbij alleen de eierstokken verwijderd worden). Bij Dasha bleken er echter cystes op de baarmoeder te zitten. Niet gevaarlijk, maar toch we zodanig dat de dierenarts de baarmoeder verwijderd heeft. Dat ging dus over van een laparoscopie naar een gewone operatie. Overigens was vooraf al aangegeven dat bij een oudere teef dit risico erin zit, dus dat was volgens afspraak.



En nu heb ik dus twee hele duffe mutsjes thuis. Hoewel.. Kalish sprong met haar duffe kop al bijna in de auto...Pit genoeg ondanks dat ze duf is! Ze mogen beide gedurende 10 dagen een mooi rompertje aan om te voorkomen dat ze aan de hechtingen zitten. Verder krijgen ze 5 dagen preventief antibiotica. Kalish mag volgende week alweer sporten.

Aanvankelijk zouden Dasha en Kalish vorige week al geholpen zijn, maar op verzoek van de dierenarts is het naar deze week uitgesteld. Er doet zich daardoor een probleempje voor. Vrijdagochtend heel vroeg vertrek ik naar Frankrijk en ik kom in de loop van maandag weer thuis. Omdat ik niet meer dan 3 honden wil meenemen, heb ik voor Dasha en Sicco een plekje in het hondenpension gereserveerd. En nu moet Dasha dus komend weekend haar rompertje aan houden in pension. Ook krijgt ze nog tot zaterdag tabletjes. Omruilen kan niet: Kalish heeft ook een rompertje aan, Jelle kan niet in pension, want hij is niet sociaal en Ace moet mee, want die doet aan de agility mee.
Ik ben al langs het pension geweest. Als ze niet aan het rompertje gaat sabbelen, is het geen probleem, dan kan ze komen. Het pension gaf aan dat het wel een probleem is als ze haar rompertje probeert uit te doen, want daar kunnen ze niet op letten. In dat geval ga ik haar maar meenemen naar Frankrijk. Dan maar met 4 honden op stap. Maar nu zit ik te aarzelen of ik haar zo wel in pension wil doen. Aan de ene kant is dat een keurig schone omgeving, terwijl ze bij mij overdag buiten in de tent zit. Aan de andere kant kan ik er wellicht beter op letten als ik haar mee heb. Maar als ze niet gaat rommelen aan haar rompertje, waar zou ik dan op moeten letten?... Tja, het is gewoon mijn mutsie-meisje en ze is nu zielig en dan wil ik haar niet zo achterlaten...

Nou ja, ik kijk het maar eerst even aan. Morgen weet ik (denk ik) hoe ze met hun rompertjes omgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten