donderdag 24 juni 2010

De deuren kunnen weer dicht

Een paar maanden geleden ben ik overgestapt naar een andere internet-provider. Doordat ik van ADSL naar de kabel ging, stond de router ineens in de huiskamer en niet meer in de meterkast. Maar ja, mijn internet-kabel van mijn PC kwam in de meterkast uit, dus moest er een kabel tussen de huiskamer en de meterkast komen. Op zich geen probleem, gewoon even onder de vloer door. Ik woon echter in een wijk met zeer slechte afwatering, dus toen ik het luik naar de kruip-ruimte open trok, keek ik neer op één groot wateroppervlak. OK... dan maar even wat anders verzinnen en die kabel in de zomer aanleggen, als het daar beneden droog is...
En zo kwam het dat een aantal maanden lang een kabel door mijn huiskamer liep, door de deur naar de gang en dan met tape boven de WC langs naar de meterkast. Hierdoor konden de gangdeur en de meterkastdeur niet dicht en dat is onhandig met 5 honden en 2 katten. Dus had ik wat constructies bedacht, waardoor die beestenboel tegengehouden werd. Maar het bleef onhandig en het begon me steeds meer te irriteren.
Nu deed zich vanavond de gelegenheid voor om iets aan het probleem te doen. Ik kon dat namelijk niet zelf, want ik durf niet in een kruip-ruimte. Niet omdat het er klein is, dat scheelt me niks, maar ik ben bang voor spinnen en die zitten er in overvloed. Ik had reeds een collega bereid gevonden om de spinnen te trotseren en de kabel voor mij aan te brengen. Hij had vanavond tijd, dus we zijn aan het klussen gegaan. Eerst maar even het hondenspul de tuin in, want die zijn bloed-nieuwsgierig en lopen alleen maar voor je voeten. Ze vonden het best, want in de tuin liggen een aantal gerookte botten...
En toen aan de slag en dat kostte toch nog best veel tijd, want:
1. ik heb vloerverwarming, dus je kunt niet lukraak een gat in de vloer boren.
2. door een dragende muur moest je in de kruipruimte nog een flinke omtrekkende beweging maken.
3. het bleek nog niet heel erg droog te zijn in de kruipruimte...
4. allerlei bekistingen en isolatiemateriaal in de kruipruimte zorgde ervoor dat het geboorde gat niet direct toegankelijk was om een kabel door te voeren.
5. dan had ik het hondenspul uit de weg, maar toen vond mijn 17-jarige kat het nodig om de kruip-ruimte te gaan verkennen...hoe ouwer hoe gekker...

Maar goed, uiteindelijk is alles gelukt en werkt internet weer. En: de deuren kunnen weer gewoon dicht. Grappig is, dat ik zo'n tweede natuur ontwikkeld heb om de deur niet dicht, maar op een haakje te doen (omdat de kabel dan zou kneuzen), dat ik een aarzeling in mezelf moet overwinnen om de deur daadwerkelijk dicht te doen. Ik neem aan dat ik dat in een paar dagen kwijt ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten