woensdag 2 november 2011

update meisjes

Bijna 3 maanden geleden zijn Dasha en Kalish gesteriliseerd. Hoe staan ze er nu voor?

Als ik had geweten wat het met Dasha zou doen, had ik haar al veel eerder laten steriliseren! Ze is duidelijk veel vrolijker geworden. Dat kan goed samenhangen met de cystes die ze op haar baarmoeder gevonden hebben. Tja, je kunt het maar kwijt zijn! Of dat het is weet je natuurlijk nooit, maar Dasha is erg goed te pas. Ze is vrolijk, actief en speels, meer dan ik haar in jaren gezien heb! Qua voer eet ze niet meer en is ze ook niet extreem meer hongerig (ze is altijd hongerig ;-) ). Qua vacht lijkt ze wat pluiziger, maar ook niet extreem. Ze zit op dit moment gewoon niet zo goed in vacht.

Kalish is wat feller geworden. Dat uit zich vooral als we uit gaan. Dan duldt ze niemand in de buurt van de deur, ze MOET als eerste erdoor. En alles wat dat in de weg staat krijgt een knauw, zelfs de grote baas Sicco! Ik moet daar echt een beetje temperend optreden, anders loopt het de spuigaten uit! Dat lukt gelukkig goed met iets eetbaars.
Ook bij haar merk ik geen verschil in voerbehoefte. Ze was altijd al een enorme vreetwolf en dat is het nog steeds... Qua vacht zie ik geen verschil. Op dit moment is ze weer mooi in vacht aan het komen, hoewel haar geschoren kale buik nog steeds niet helemaal aangegroeid is.

Concluderend kan ik stellen dat het tot nu toe zeker niet slecht uitgepakt heeft voor mijn meisjes. Zeker bij Dasha had ik het wellicht al eerder moeten laten doen, want zij voelt zich duidelijk veel beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten