zondag 15 februari 2009

Speuren

De laatste tijd heb ik veel te weinig gespeurd met Dasha. Zo komt ze niet verder. Op zaterdag speur ik bij de club, maar dat zijn vaak kleine spoortjes. Gisteren ook nog maar eens een clubgenoot gevraagd of hij een verleidingsspoor erdoor wilde lopen. Dat wilde hij wel en een kwartier voordat Dasha het spoor uitwerkte liep hij er op twee punten doorheen. Toen het eigenlijke spoor (door een andere clubgenoot uitgelopen) een uur oud was, ben ik het met Dasha gaan uitlopen. Ze tekende op de eerste kruising met de verleiding, maar had snel door dat dat niet het goede spoor was. De tweede keer dat de verleiding het spoor kruiste heeft ze niet op gereageerd. Knappe meid.
Ace deed het ook erg goed. Zijn spoor bleef onbedoeld wat langer liggen, maar hij werkte het toch behoorlijk goed uit. Hij heeft echt het talent van zijn moeder geërfd!

Om de speurfrequentie wat op te voeren heb ik vandaag, in de regen, een flink spoor gelopen (ca. 1 km) en dat een uurtje later met Dasha uitgelopen. Dat ging goed. Er waren wat plekjes die ze moeilijk vond, bijvoorbeeld met veel rottende bladeren (geeft veel geur af) en met wat afgemaaid dor riet. Als ik vaker met haar ga speuren zal ze dat ook beter gaan doen. Over het algemeen was ik tevreden (en zij ook)
En ook voor Ace had ik een spoortje uitgelopen. Omdat hij er duidelijk talent voor heeft, wil ik met hem hier ook wat verder in komen. Hij deed het prima. Hij kan verbazend goed zijn concentratie behouden, speuren is echt zijn ding!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten