zaterdag 10 juli 2010

Waar zou hij dát geleerd hebben ?!...


Ik heb twee Maine Coon katten: Tessy (ex-poes, 17 jaar) en Timber (ex-kater, 7 jaar). Timber is op een flat geboren en is bij mij ook nooit buiten geweest tot enkele weken geleden. Toen heb ik mijn tuintje kat-dicht gemaakt en nu mogen de katten af en toe naar buiten. Ondertussen is Timber een aantal keren in de tuin geweest en vindt dat erg leuk.
Maar in mijn ogen blijft het een binnenkat, die wat buiten mag lopen. Verder is hij nogal lui van aard, dus meer dan een beetje rondhangen in de tuin verwacht ik niet van hem.
Vandaag was ik wat aan het rommelen in de tuin, toen ik hem ineens een duik zag nemen. Dit werd gevolgd door hoog gepiep... Hij had een muis gevangen! En dat niet alleen! Zonder enige aarzeling beet hij het beestje dood en vrat hem op! En dat voor een kat die geen blikvoer en geen compleet vers vlees eet, maar alleen brokjes wil... Ik stond perplex!
Zou hij dan ergens in zijn luie huiskattenlijf nog een oer-katten-instinct hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten