vrijdag 23 juli 2010

Ruilen? Ja, graag!

"Ik vind jouw brokjes veel lekkerder"
"Oh? Nou, ik vind juist die van jou lekkerder"
"Zullen we dan ruilen?"
"Ja, lijkt me een prima idee"
En zo staat Timber dus te genieten van de seniorenbrokjes van Tessy en staat Tessy te smikkelen van het blaasgruisdieet van Timber.... Rare beesten die katten!

Timber moet natuurlijk niet teveel van het verkeerde voer hebben, omdat hij dan misschien weer last krijgt van blaasgruis. Maar af en toe een beetje is niet zo erg. Ik haal het voer van Tessy echter meestal weg, omdat hij toch al de neiging heeft te dik te worden.

Voor Tessy vraag ik me af wat het precies uitmaakt. In ieder geval is ze nogal stijfkoppig (wat heet... zéééér stijfkoppig!). Recent heeft ze bedacht dat ze haar eigen brokjes NIET meer wil en ze eet ze dan ook bijna niet meer. En dan kun je haar dus simpelweg dood-hongeren, want madam gaat echt niet om!
Nou was ze al vrij mager, dus als ze dan wat eet, ook al is het niet haar eigen voer, dan heb ik zoiets van: OK, doe dat dan maar. Ik heb ook nog wat andere brokjes die ze allebei 's avonds krijgen. Daar geef ik Tessy nu wat meer van. Die vindt ze wel lekker en ze is ondertussen wel wat aangekomen (ook door het eten van Timber's dieetvoer), dus het doet haar goed. Tja, ruim 17 jaar is een hele leeftijd. Ze was de laatste tijd zo knokig en broos... nu is ze weer wat steviger en dat is goed. Dan maar van elkaars eten snoepen en een beetje wat ander voer dan normaal...

Maar het blijven eigenwijze beesten, die katten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten