vrijdag 17 februari 2012

Testje


Bijna elke vrijdagmiddag ga ik met mijn Belgen en met Hans Hoop en de Borders wandelen. Dikke pret voor de 9 4-voeters! Ace heeft dan vrij regelmatig een lichte epileptische aanval. Daar baalt hij zelf van, want hij vindt dat hij daar geen tijd voor heeft, hij moet keten met de Borders! Om hem er sneller doorheen te helpen laat ik Hans dan altijd doorlopen met het hondenspul. Alles loopt dan netjes met hem mee. Behalve Jelle, die blijft bij mij. Ondanks dat hij als allemans-vriend te boek staat, hij blijft bij mij.

Nu was ik wel benieuwd: blijft Jelle ook bij mij zonder dat Ace erbij is? En wat zou Ace in zo'n situatie doen? Ace is weliswaar ook een allemansvriend, maar loopt bijvoorbeeld niet met een ander mee voor een agility-parcours.

Dus halverwege de wandeling zei ik tegen Hans: "loop eens door met de meute". "OK, mag ik ze roepen?" "Ja, doe dat maar." En dus liep hij door, riep het spul mee en alles ging mee. Behalve Jelle. Die bleef 10 meter voor me staan, keek de meute na, maar keek ook naar mij. En ondanks het roepen van Hans, ging hij niet mee.

En Ace? Die ging al feestend met de meute mee. Even geen tijd voor het baasje...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten