dinsdag 28 februari 2012

spelletjes

Ace heeft zo zijn eigen spelletjes tijdens het uitlaten. Als we teruglopen naar huis met alle vijf aan de riem, loopt hij meestal tussen Sicco en Jelle in (de reuen lopen vaak voorop, Dasha ook wel en Kalish loopt altijd naast me). We lopen dan over een fietspad. Zodra we het eind van het fietspad naderen, gaat hij achter Jelle langs aan de buitenkant lopen. Daar is namelijk een perkje van lage struikjes. Om dat perkje is een stoepband aangebracht. Als een volleerd evenwichtskunstenaar gaat hij dan precies over die stoepband lopen. Hoe breed is dat? 15 cm? Hij stapt er nooit naast!

Vanavond ging ik met het spul voor de laatste ronde richting bos. Ace is dan zoals altijd enthousiast en loopt voorop. De rest vindt het tegen die tijd wel best en blijft een beetje om me heen hangen. Het viel me op dat Ace een beetje heen en weer slingerde. Dat doet hij wel vaker, want dan ziet hij aan de ene kant wat en dan weer aan de andere kant. Maar nu was het anders. En ineens zag ik wat hij aan het doen was! Midden over het fietspad loopt een stippellijn om heen- en teruggaand verkeer te scheiden. Eigenlijk zijn het meer stippels dan lijn. Alsof het de paaltjes van de agility waren was Ace precies om die stippels aan het slalommen.
Dit zijn nou die kleine dingetjes, waardoor ik zo van dit gekke ventje kan genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten