zondag 19 april 2009

Borden weg...

Onlangs schreef ik dat er ineens overal borden staan "Honden aan de lijn". Nu zijn die borden op bepaalde plaatsen ineens weer verdwenen. Het betreft de fietspaden, waarlangs een bomensingel loopt.
Hier mag je dus officieel de honden niet meer los hebben...
Deze fietspaden lopen door het landschap, er liggen geen boerderijen aan en er loopt geen weg langs. Fietsers rijden er bijna niet, in de zomer af en toe een, maar 's winters kom je die slechts bij hoge uitzondring tegen. Ideale plekjes dus om de honden uit te laten. Waar deze paden de weg kruisen stonden dus ook borden "honden aan de lijn". Dat vonden wij ook al heel vreemd. Je bent daar niemand tot last, er zit geen groot wild en de watervogels zijn nauwelijks onder de indruk van de honden.

Maar goed, langs die fietspaden waren de borden dus ineens weg. Wij dachten nog dat Staatsbosbeheer wellicht een foutje gemaakt had met die borden en ze dus weer weggehaald had. Bij de bosjes staan ze immers nog wel, maar alleen bij de fietspaden niet meer. Wellicht was het dus nooit de bedoeling geweest om die borden bij de fietspaden te plaatsen?

Nou, het is dus geen foutje van Staatsbosbeheer! Gisteren liep ik op een van de fietspaden toen ik de verdwenen borden ontdekte. Ze stonden parmantig in het water. Ze waren overduidelijk van de brug in de vaart gegooid. Geen actie die bij Staatsbosbeheer past.
Blijkbaar zijn er meer mensen die vinden dat die borden bij de fietspaden grote onzin zijn. Ik ben tegen vernielingen, maar hier moest ik toch even stiekem om lachen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten