vrijdag 17 april 2009

Sicco

Op donderdag train ik met Kalish en Ace G&G. Voorafgaand daaraan doe ik met Sicco nog wel eens een zoekspelletje, waarbij hij voorwerpjes op het veld moet zoeken en terugbrengen. Hij is dan altijd erg druk en erg enthousiast dat hij wat mag doen. Sinds zijn blessure wordt er immers bijna niet meer met hem getraind. Dat is voor een hond die in zijn kop nog zo graag wil erg sneu.

Gisteren had ik hem weer laten zoeken, maar de energie kwam zijn oren nog steeds uit enhij had niet echt de kop naar het zoeken staan. De hele dag was hij al erg grommerig naar de andere reuen. Hij kan duidelijk zijn ei niet echt kwijt.

Omdat hij duidelijk goed te pas was, liet ik hem voor de aardigheid wat G&G3-oefeningen doen. Hij is op dat niveau weliswaar gediplomeerd, maar hij heeft het al tijden niet meer gedaan. Nou, dat was niet te zien! Hij ging als een speer! Pion-vak prima, richting-apport perfect, posities om het vak foutloos, afstoppen iets door, maar toch erg goed, afstandappel iets verschoven, maar verder foutloos. Tjé wat is die hond goed, zeg!! Wat een kanjer!

Ja, en dan ga je nadenken... Hij had nu eigenlijk nauwelijks last van zijn knieën. Ik ben een jaar geleden gestopt met de wedstrijden, omdat hij niet goed kon zitten. Dat nekt je bij alle oefeningen, dus dat was einde verhaal. Maar nu ging het eigenlijk erg goed... Toch nog maar een paar keer trainen. Als hij nou blijkbaar zodanig hersteld is, dat hij wel goed kan zitten, zou hij wellicht terug de training en de wedstrijden in kunnen... Wat zou hij dat leuk vinden! En ik ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten